Warunki parkowania aut elektrycznych i aut zasilanych gazem w budynkach. Nowe wytyczne w sprawie budowy punktów ładowania [ON-LINE]
Zapisz się na szkolenie
1. Warunki użytkowania garaży otwartych i zamkniętych w budynkach.
1.1. Warunki bezpieczeństwa pożarowego – według norm PN.
1.2. Warunki garażowania aut zasilanych gazami LPG. Czy przepisy techniczno-budowlane i ochrony przeciwpożarowej zezwalają na parkowanie w budynkach samochodów zasilanych gazem LPG, CNG?
1.3. Czy ustalono szczegółowe normy PN dla garaży, w których parkują auta zasilane paliwem alternatywnym, w tym:
– zasilane paliwem LPG,
– zasilane paliwem LNG, CNG,
– zasilane elektrycznie i hybryd,
– zasilane wodorem,
– oraz auta elektryki lub auta hybrydowe.
2. Normy bezpieczeństwa pożarowego w garażach a kontrole organów, PSP i PINB – studium przypadków.
2.1. Normy bezpieczeństwa, co jest zabronione?
2.2. Studium przypadków z kontroli organów.
2.3. Zagrożenia bezpieczeństwa pożarowego według statystyk.
2.4. Czy w garażach można montować boksy do przechowania?
3. Jak przystosować garaż do parkowania aut zasilanych paliwem alternatywnym?
3.1. Jak adaptować garaże do parkowania aut zasilanych paliwem alternatywnym, w tym aut elektryków i aut zasilanych LNG, CNG i na wodór?
3.2. Projekt budowlany i zasady uzgodnień warunków bezpieczeństwa pożarowego według nowego rozporządzenia z dnia 5 sierpnia 2023 r. oraz warunki uzgodnienia PT z komendantem PSP wg nowego prawa.
3.3. Warunki rozpoczęcia użytkowania obiektu, po przystosowaniu pożarowym garaży do innych warunków parkowania.
3.4. Standardowe zasady postępowania PSP.
3.5. Wytyczne Komendanta Głównego PSP dot. garażowania aut elektryków i aut hybrydowych w budynkach i nowe wytyczne CNBOP.
4. Warunki techniczne i prawne dla budowy punktów ładowania i stacji ładowania w sytuacji, gdy garaży nie przystosowano pożarowo dla aut z paliwem alternatywnym.
4.1. Zmiana przeznaczenia garażu a obowiązki z art. 71 pr. bud.
4.2. Czy jest możliwa legalizacja, gdy garażu nie przystosowano?
4.3. Obowiązki inwestora i obowiązki władającego obiektem (obiekty istniejące), kto dysponuje nieruchomością na cele budowlane?
4.4. Warunki techniczno-budowlane inwestycji.
5. Dlaczego konieczna jest ekspertyza techniczna dopuszczalności budowy punktu ładowania i czy od nie zależna jest zgoda na budowę?
5.1. Sytuacja, gdy budowa punktu ładowania nie jest możliwa z uwagi na aspekty techniczne i bezpieczeństwa pożarowego,
5.2. Sytuacja, gdy wnioskujący użytkownik auta – elektryka nie ma tytułu prawnego do lokalu w tym budynku lub stanowiska postojowego do wyłącznego użytku,
5.3. Sytuacja, gdy wnioskujący użytkownik auta – elektryka nie przedłoży zgody właściciela lokalu na instalację punktu ładowania,
5.4. Sytuacja braku umowy stron, władającego obiektem i wnioskującego (użytkownika auta – elektryka), np. brak jego zobowiązania do pokrycia kosztów inwestycji.
6. Aspekty prawne umowy z wnioskującym użytkownikiem auta – elektryka. Prawo, orzecznictwo, praktyka.
6.1. Umowa o poniesieniu kosztów budowy punktu ładowania w budynku oraz kosztów jego projektu i innych kosztów związanych z przystosowaniem garażu oraz kosztów związanych z przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej tego punktu ładowania,
6.2. Dylemat prawny – kto jest właścicielem nakładów sytuacji ich zwrotu władającemu, por. art. 676 i n. k.c.
6.3. Dylemat – jaka grupa taryfowa – po przyłączeniu do sieci elektroenergetycznej tego punktu ładowania.
7. Budowa punktu ładowania w garażu w budynku, gdy władającym jest wspólnota mieszkaniowa – warunki zgody. Prawo, orzecznictwo, praktyka.
7.1. Budowa w części wspólnej jako dysponowanie nieruchomością na cele budowlane
7.2. Budowa punktu ładowania wymaga przystosowania garażu a to jest zmiana sposobu użytkowania. To czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu.
7.3. Procedowanie uchwały w tej sprawie i możliwość jej zaskarżenia.
8. Warunki budowy punktu ładowania i stacji ładowania poza budynkiem.
Eugenia ŚLESZYŃSKA
Jest autorem książek dotyczących gospodarki i zarządzania nieruchomościami, w których omawiane są zagadnienia prawne, rachunkowo-finansowe i podatkowe. W szczególności specjalizuje się w różnych aspektach zarządzania nieruchomościami, w tym także wspólnot mieszkaniowych.
Wykładowca na seminariach i szkoleniach oraz akademicki, w zakresie tematyki związanej z gospodarką nieruchomościami i zarządem nieruchomościami.
Niektóre książki, wydane przez wyd. Wolters Kluwer:
„Nieruchomości. Zagadnienia prawne i zarząd”,
„Przegląd, konserwacja i roboty budowlane w zarządzanym budynku”
„Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów”
„Rachunkowość i podatki wspólnoty mieszkaniowej”
„Gospodarka, rachunkowość, podatki oraz rozrachunki wspólnoty mieszkaniowej”
Niektóre książki wydane przez wyd. MINIGO:
„Podatek od nieruchomości”, „Kaucja mieszkaniowa w sieci prawa i orzecznictwa”, „Przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne”, „Zarządzanie informacją i tajemnicą w firmie. Przewodnik po prawie o ochronie prywatności oraz o dostępie do informacji”, „Zwrot kapitału, czyli jak pogodzić interes właściciela nieruchomości z interesem lokatora”, „O usłudze zarządzania nieruchomością”, „Podstawy prawne działalności zawodowej zarządcy nieruchomości w Polsce i UE”.
Zapytaj o termin – tel.: 12 292 64 84 On-line
godz.: 9-14
690 zł netto
(cena zawiera: materiały szkoleniowe, 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia, imienne certyfikaty, konsultacje z ekspertem)