Facility management w budynkach mieszkalnych [ON-LINE]
Zapisz się na szkolenie
Moduł I. Facility management w eksploatacji budynków i mieszkań:
1. Zarządzane nieruchomościami a Facility Management,
2. Zakres działania Facility Management,
3. Na czym polega kompleksowa obsługa/eksploatacja nieruchomości mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych i spółdzielniach – różnice i podobieństwa,
4. Zarządca, administrator, facility manager, czy obsługa nieruchomości – różnica w obowiązkach i odpowiedzialności
5. Obowiązki i odpowiedzialność właścicieli lokali,
Moduł II. Zagadnienia operacyjne w Facility Management:
1. Audyt dokumentacji nieruchomości
2. Organizacja usług w zakresie obsługi nieruchomości (sprzątanie, ochrona, konserwacja, portier, itp.)
3. Regulaminy,
4. Zarządzanie mediami
Moduł III. Utrzymanie techniczne:
1. Specyfikacja zakresu prac serwisowych w zależności od wyposażenia budynku,
2. Ochrona p.poż. – czy mieszkaniówka to tylko ZL IV? A kiedy mamy strefę pożarową PM?
a. Czynności zabronione w ochronie przeciwpożarowej – czyli bezwzględne zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników budynku,
b. Prace niebezpieczne pożarowo,
c. Kiedy w budynkach mieszkalnych jest wymagana instrukcja bezpieczeństwa pożarowego?
3. Telekomunikacja i IT,
4. Parkingi i dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych, służb ratunkowych i przy przeprowadzkach,
5. Ochrona środowiska na co dzień.
Moduł IV. Property Management:
1. Podnoszenie wartości lokali poprzez inwestowanie w majątek nieruchomości wspólnej
2. Wynajem lokali
3. Wynajem części wspólnej nieruchomości: długookresowy i okazjonalny
4. Procedury kryzysowe
5. Analiza potrzeb ubezpieczeniowych i wybór programu.
Moduł V. Zarządzanie finansami:
1. Źródła kosztów
2. Źródła przychodów
3. Przegląd umów
4. Przygotowanie i realizacja budżetu
5. Nadzór nad realizacją budżetu.
Moduł VI. Plany remontowe i inwestycyjne w aspekcie bieżącego zarządzania i komercjalizacji:
1. Kto jest inwestorem we wspólnocie, spółdzielni i w lokalu – ustawowe prawa i obowiązki inwestora.
2. Zaplanowanie i przygotowanie prac w budynku i w lokal, czyli co chcemy osiągnąć w wyniku wykonania prac – cel prac remontowo-budowlanych.
3. Jak zarządca/administrator, a szczególnie właściciel lokalu, ma się zabezpieczyć aby nie wpaść w pułapkę samowoli budowlanej, czyli kiedy wymagane jest pozwolenie na budowę, kiedy zgłoszenie, z kiedy nic nie potrzeba,
4. Czy pozwolenie na budowę to na pewno „zło konieczne”?
5. Komu potrzebna jest dokumentacja techniczna robót budowlanych – czy tylko urzędowi, kierownikowi budowy i inspektorowi nadzoru inwestorskiego?
6. Nadzór i kontrola nad realizacja robót – jak nie popełnić błędów przy raportowaniu i monitorowanie realizacji robót.
7. Odbiory robót budowlanych – kto jest uprawniony do ich wykonywania, a komu nie wolno ich dokonywać.
Moduł VII. Elektromobilność:
1. Ektromobilność okiem zarządcy/administratora budynku i właściciela samochodu elektrycznego – konflikt interesów,
2. Obowiązki spółdzielni oraz wspólnoty i jej zarządu zawarte w przepisach
3. Procedury formalne i budowlane:
a) Kto może wystąpić z wnioskiem o zgodę na instalację punktu ładowanie,
b) Zawartość wniosku, zobowiązania wnioskodawcy, terminy oraz obowiązki spółdzielni i wspólnoty oraz wnioskodawcy,
4. Punkty czy stacje ładownia samochodów elektrycznych instalowane przez spółdzielnie lub wspólnoty – wymagania formalne, techniczne i organizacyjne.
Moduł VIII. „Ustawa schronowa” czyli wymagania dotyczące budowli ochronnych:
1. Co to jest budowla ochronna, schron, ukrycie,
2. Budowle ochronne w budynkach mieszkalnych,
3. Obowiązki w zakresie utrzymania budowli ochronnej,
4. Stan nadzwyczajny lub czas wojny,
5. Finansowanie budowy obiektów ochronnych lub dostosowania obiektów istniejących.
Michał Substyk
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.
Jest związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej SM, przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami, uczestniczył w przekazywaniu nieruchomości wspólnotom mieszkaniowym. Od 2009 kieruje firmami działającymi w zakresie zarządzania nieruchomościami. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych.
15 maja 2025 r. On-line
godz.: 9.00-15.00
790 zł netto
(cena zawiera: materiały szkoleniowe, 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia,imienne certyfikaty, konsultacje z ekspertem)