Obsługa techniczna budynków, budowli, urządzeń budowlanych uczelni oraz placówek badawczych i naukowych. Prawo, orzecznictwo, wskazówki metodyczne [ON-LINE]
Zapisz się na szkolenie
1. Nowe przepisy prawa budowlanego oraz nowe obowiązki dla uczelni.
2. Bezpieczeństwo pożarowe użytkowanych obiektów budowlanych uczelni lub innej placówki badawczej a obowiązki władającego obiektem.
2.1. Nowe obowiązki władającego obiektem po zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
2.2. Zasady opracowywania scenariuszy pożarowych dla budynków uczelni według nowego rozporządzenia z dnia 5 sierpnia 2023 r.
2.3. Co jest zabronione – nakazy i zakazy ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
2.4. Obowiązek władającego obiektem a sankcje karne.
2a. Strefy pożarowe w obiektach uczelni a scenariusze pożarowe.
2a.1. Czy w części budynku uczelni można prowadzić poradnię, przychodnię, klub?
2a.2. Scenariusze pożarowe i ich funkcje według nowych przepisów p.poż.
2a.3. Wymagana dokumentacja i uzgodnienia dla zmiany strefy pożarowej, zmiany warunków ewakuacji.
2a.4. Studium przypadków – kontrole PSP.
3. Warunki użytkowania obiektów uczelni [budynków i budowli oraz ich instalacji, urządzeń] według norm PN oraz przepisów szczególnych.
3.1. Wymagania ogólne dla poszczególnych stref pożarowych.
3.2. Wymagania dla obiektu, w którym jest prowadzona działalność edukacyjna, według norm techniczno-budowlanych oraz innych przepisów.
3.3. Nowe warunki projektowania bezpieczeństwa pożarowego po zmianie przepisów.
4. Przeglądy niezawodności instalacji i urządzeń obiektów uczelni według instrukcji producenta.
4.1. Przeglądy urządzeń systemu ochrony przeciwpożarowej i nowe obowiązki.
4.2. Przeglądy innych systemów.
5. Kontrole stanu technicznego po zmianie prawa budowlanego – art. 62 i art. 62a pr. bud. Wzory protokołów kontroli okresowych.
5.1. Zakresy, normy, wzory protokołów kontroli okresowych.
5.2. Studium przypadków – kontrola organów, PSP, PINB, PIS.
5.3. Metodyka realizacji – od zaleceń pokontrolnych do tworzenia planu konserwacji, napraw i remontów.
5.4. Nowy obowiązek – kontrola stanu technicznego przewodów kominowych w nowej formie i postaci – od 18.09.2023 r. interpretacje nowych przepisów.
6. Nowe obowiązki w zakresie przeglądów technicznych klimatyzatorów i systemów ogrzewania obiektów uczelni. Podstawa prawna – ustawa o charakterystyce energetycznej, po zmianie prawa.
6.1. Wzory protokołów stanu technicznego i efektywności energetycznej.
6.2. Normy, przydatność zaleceń pokontrolnych.
7. Metodyka obsługi i kontroli stanu instalacji i urządzeń obiektów uczelni podlegających ustawie F-gazowej, po zmianie prawa.
7.1. Normy, terminy, zabezpieczenia.
7.2. Wymagania ewidencyjne i rejestrowe.
7.3. Jak zorganizować obsługę?
8. Prowadzenie książki KOB oraz wpisy do KOB – po zmianie prawa.
8.1. KOB – Książka obiektu budowlanego prowadzona dla budynku i dla budowli. Jak traktować pawilony połączone łącznikiem? Inwentaryzacja budowlana a dokumentacja techniczno-budowlana.
8.2. Zakładanie i zamykanie papierowej KOB i tomów do papierowej. Zakładanie i zamykanie cyfrowej KOB, kto zakłada i zamyka oraz kiedy.
8.3. Logowanie i dostęp interesariuszy upoważnionych, prowadzącego KOB, osoby kontrolującej według art. 62 pr. bud.
8.4. Okres przejściowy dla prowadzenia dotychczasowych KOB w formie papierowej.
8.5. Prowadzenie c-KOB według nowego rozporządzenia – wskazówki metodyczne.
8.6. Instrukcja wpisu do KOB cyfrowej, po zalogowaniu do tzw. węzła krajowego.
9. Wpisy do KOB wyników kontroli.
9.1. Nowy obowiązek osoby kontrolującej stan techniczny dot. wpisu wyników kontroli stanu technicznego do KOB, papierowej lub cyfrowej KOB.
9.2. Czy osoba prowadząca KOB może zastąpić w tym zakresie osobę kontrolującą?
9.3. Studium przypadku – wyniki kontroli prowadzenia KOB, przegląd zaleceń organów do prowadzenia starych KOB.
10. Odpowiedzialność za obiekty budowlane i ich bezpieczeństwo.
Eugenia ŚLESZYŃSKA
Jest autorem książek dotyczących gospodarki i zarządzania nieruchomościami, w których omawiane są zagadnienia prawne, rachunkowo-finansowe i podatkowe. W szczególności specjalizuje się w różnych aspektach zarządzania nieruchomościami, w tym także wspólnot mieszkaniowych.
Wykładowca na seminariach i szkoleniach oraz akademicki, w zakresie tematyki związanej z gospodarką nieruchomościami i zarządem nieruchomościami.
Niektóre książki, wydane przez wyd. Wolters Kluwer:
„Nieruchomości. Zagadnienia prawne i zarząd”,
„Przegląd, konserwacja i roboty budowlane w zarządzanym budynku”
„Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów”
„Rachunkowość i podatki wspólnoty mieszkaniowej”
„Gospodarka, rachunkowość, podatki oraz rozrachunki wspólnoty mieszkaniowej”
Niektóre książki wydane przez wyd. MINIGO:
„Podatek od nieruchomości”, „Kaucja mieszkaniowa w sieci prawa i orzecznictwa”, „Przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne”, „Zarządzanie informacją i tajemnicą w firmie. Przewodnik po prawie o ochronie prywatności oraz o dostępie do informacji”, „Zwrot kapitału, czyli jak pogodzić interes właściciela nieruchomości z interesem lokatora”, „O usłudze zarządzania nieruchomością”, „Podstawy prawne działalności zawodowej zarządcy nieruchomości w Polsce i UE”.
Zapytaj o termin – tel.: 12 292 64 84 On-line
godz. 9-14
690 zł netto
(cena zawiera: materiały szkoleniowe, 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia, imienne certyfikaty, konsultacje z ekspertem)